Maori - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Maori - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Maori

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

26 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

KIA ORA & WELCOME in New-Zealand,

Yeah weer een verslag, ben echt blij dat ik hier 5 dagen verblijf. Elke dag reizen is best zwaar. Elke dag kom je tegen eind middag aan en je vertrekt rond 9 uur in de ochtend. Gelukkig zijn er wel paar plaatsen waar je 2 dagen verblijft. Desondanks is het fijn om een grotere stop te maken. Genoeg gezeverd, nu verder mee het verslag.

Nadat we Waitomo verlaten hadden, gingen we verder naar Rororua. Dat was voor mijn een van de allerleukste plekken waar ik ooit ben geweest. Eerst ging ik naar de Hobbiton om
daar de echte filmset te zien van de Hobbit. Het was echt zo raar als je daar bent. Het ziet er echt heel gaaf uit. We kregen ook veel uitleg hoe ze het hebben gefilmd en wat de problemen waren. Op het laatst kreeg we nog een glas bier. Na de hobbiton gingen we naar de beste en mooiste plek van de Noorder-eiland Want we kwamen bij de Maori. Daar kon je slapen bij de Maori als je wou of anders in een hostel :D. Je kon ook kiezen om alleende concert te zien. Ik had dat eigenlijk als eerste gekozen, maar uiteindelijke ben ik van gedachten veranderd en ging ik daar ook overnachten. Daar had ik absoluut geen spijt van. We kwamen rond 16:00 aan. Voordat we binnen kwamen, kregen we een welkoms woord en een gezang om z’n Maories. We kregen eerst een lekkere warme bakske chocomelk en lekeres cakes. We moesten ons ze veel mogelijk vol proppen omdat we pas rond 21:00 gingen eten. Rond 15:00 gingen we leren over de cultuur van de Moaries. We deden paar spellen met een stok. Je moet de stok naar rechts gooien 2x. Maar de 2de ronde gooi je 1ste keer naar recht en de 2de keer sla je 1 persoon over en gooi je 2 personen verder daarna het zelfde maar dan naar links. We gingen daarna een plant uit elkaar halen en wat erover bleef kon je in elkaar weven en je kreeg en touwtje :)
We kwamen later met z’n allen bij elkaar om een liedje te zingen. Het liedje zelfs heeft helemaal geen betekenis. Het ging over de klinkers en daar hadden ze een liedje over bedacht. (zie foto voor tekst) We zongen het paar keer achter elkaar, en het klonk nog best goed :D.
19:00 mochten we de echte dorp bezoekn van de Maori. Voordat we binnen kwamen gaven een een mini show weg. Daarna hadden ze alles uitgelegd over wat ze deden vroeger, wat er gebeurd als er een krijger niet hoog kon springen. ( Hij werd slaaf of hij wordt vermoord door de chief). We hebben ook de Haka geleerd, Haka is een krijgerdans dat ze doen voordat ze aan gingen vallen. En dat was echt zo super vet. Echt kei leuk om te doen. Zeker als je met meerdere mensen bent. Het was echt kei interessant om alles te horen van de Maori en door de Maori. En op het allerlaatst gaven hun een mega vette show weg. Het was echt zo mooi, het liefst zou ik het nog 1x mee willen maken. ( Stiekem zit ik daar wel aan
te denken hahaha) Dit was echt een van de beste ervaring die ik heb gedaan en gezien. Je moet het gewoon een keertje zien, dus als je tijd overhebt boek retourtje naar Nieuw-Zeeland en ga even langs de Maori. :D
Nadat we de show hadden gezien, gingen we naar het restaurant om daar lekker te kunnen eten. En het eten was echt ook super goed. Voor hadden mij hadden een lekkere Lazange met spinazie en op het laatst een lekkere desert. Uiteindelijke gingen de meeste mensen weer terug naar huis of hun hotstel. We bleven met een klein groepje over, om daar te overnachting door te brengen. We kregen korting op het bier en daarna gingen we lekker s’avons in een hottop. Dat was echt zo relex. S’avonds hadden ze ook ons nog een extra dansje geleerd van de Maori. En tegen 1:00 lekker in je bedje kruipen, De volgende dag werd er nog voor ontbijt verzorgd. En rond 9:00 gingen we verder naar het volgende doprje River Valley.

River Valley is ook een super mooi. Daar ben je echt alleen met je groep van de Kiwi-experience. Je hebt daar ook geen internet. Wat we deden is s’avonds met z’n alleen gaan drinken We deden The Ring of Fire ( een drinking game). Hahaha en het was echt enorm gezellig.
Zoveel leuke dingen beleefd daar. Een meisje wou om 7:00 een matras op me gooien omdat ik in de avond te druk was ( wat ik normal nooit ben). En ze moest vroeg op, dus zei ze
dat ze me wakker ging maken om 7:00. Hahaha maar daarna ben ik van plaat veranderd en ben ik op een andere plekje gaan slapen. Na mij kwam iemand anders aan en die ging op mijn ouder plek slapen. En tussen ons staat er een klein muurtje waardoor je niet kunt zien we achter je de muur slaapt. Dus om 7:00 uur kreeg iemand anders een matras op zijn kop. Hahahahahahah ik lachte me kapot. Ze zei: Yoeri, wake up. En daarna kreeg ze te horen: I am not Yoeri I am Arun. Yoeri slept on the anotherside. Whahahahahha ik kwam niet meer bij.Was kei grappig.
De volgend ochtend, ging een groep waterkraften en de andere groep kon lekker gaan chillen. Ik heb paar potjes geschaakt en volleyball gespeeld. Sommige gingen zwemmen. Het was echt een heel vredig plekje. Ook leuk om yoga te doen. De omgeving was echt mooi, omringd door de Bergen en een small riviertje stroomt er tussendoor. Daar zou ik het liefst 2 dagen willen blijven. :D

Volgende dorpje was Taupo, daar hadden we 2 dagen rust. En verder heb ik daar helemaal
niks gedaan, dus dit was een extra korte alinea  hahah

Dus verder naar Wellington, hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Daar bleef ik maar 1 dag, aangezien ik 1,5 week later weer terug kom. We kwamen daar vrij laat aan rond 18:00 en de volgende dag moest je om 7:30 eruit om de ferry te halen. Maar jah, dit was de laatste keer dat onze groep bij elkaar waren. Dus we gingen met 30 man de pubcrawl doen, En dat was echt de beste opstap avond met onze groep.
Ik baalde wel dat sommige mensen bleven. In die korte tijd maak je best snel vrienden. En het is dan jammer als je afscheid moet nemen. Nadat we klaar waren om opstap te gaan, hadden de meeste mensen nog 3 uur om te slapen. En na 3 uur even je eigen opfrissen en je backpack in pakken en weer verder naar de volgende stop Kaiteriteri. Dan ga ik naar het zuiderlijke eliand.

See ya

  • 26 Januari 2015 - 09:23

    Silvia :

    super om te lezen. je heb je weer goed vermaakt. dat stukje van die filmset van de hobbit heb ik wel eens een docu van gezien op de tv. leuk als je je foto ervan ziet. nou geniet er maar van. groetjes xx

  • 26 Januari 2015 - 11:15

    Chris:

    Kia ora,
    Weer een schon verslagske munne zoon.
    Heb je ook verteld dat wat ik op mijn been heb bij de Maori? Dat heet een puhorro.
    Jammer dat er maar 24 uur in een dag passen, als je zo druk bezig bent wordt je geleefd en denk je daar met weemoed aan terug als je weer in Nederland bent.
    Geniet, geniet en geniet van de reis, de mensen en alle dingen die je normaal niet kunt doen.
    Dat overnachten bij de Maori is een heel slim idee geweest, in een hostel kan je altijd nog slapen, bij de Maori niet.
    Goede keuzes maken en heel veel plezier.
    Ma te waa, Chris...

  • 26 Januari 2015 - 12:16

    Opa & Oma:

    Jammer dat je al weer weg bent bij de Maori anders kwamen we wel even langs hahaha. Wat heb je weer veel schitterende dingen gezien. Jammer dat de tijd zo snel gaat he. Blijf maar goed genieten
    Veel plezier verder wij blijven uitkijken naar je verslagen.
    Liefs xxx

  • 26 Januari 2015 - 12:52

    Marian:

    Leuk dat je zo geniet. Ik kan me nog herinneren dat toen ik op het zuidereiland kwam en daar rond wandelde dat ik toen prikjes aan mijn been voelde. Daarna begon het ook een klein beetje te bloeden. Bleek dat daar veel zandvlooien zitten. Met een pillen-kuurtje kom je er wel weer vanaf maar toch bij deze de tip om niet met slippers rond te lopen daar haha.
    Nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Groeten van ons!

  • 26 Januari 2015 - 15:19

    Elvira:

    Haha wat heb je weer een leuk verslag geschreven. En wat heb je weer veel leuke dingen meegemaakt. En wat leuk dat je toch bij de Maori's bent blijven slapen. Heb je verteld dat ons pap ook een Maori kent. Alleen dat bungy-jumping vond ik toch wel eng, maar wel stoer van je dat je dat gedaan hebt. En ook dat gaaf dat je bij de Hobbit bent geweest. Ons pap was heeft al die boeken gelezen en de films gezien. En nu ben jij daar echt geweest Gaaf man. Ik denk dat er veel personen nu jaloers op je zijn omdat je dit toch maar allemaal meemaakt. Nou jongen geniet nog van alles. Dan genieten wij ook mee.

    Een dikke knuffel van een suoertrotse moeder xx

  • 08 Februari 2015 - 13:21

    Melanie:

    Hahahaha echt een Yoeri actie om van plaats te wisselen. Ik heb net zelfs dubbel gelegen van het lachen van jou actie. Geweldig!
    Klinkt wel heel leuk van de Maori. Als we ooit de kans en tijd hebben mag jij dat laten zien.
    Super fijn dat je het naar je zin hebt. Liefs je jongste zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 29965

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: