Bungalow 36 & keuken - Reisverslag uit Ruhpolding, Duitsland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Bungalow 36 & keuken - Reisverslag uit Ruhpolding, Duitsland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Bungalow 36 & keuken

Door: Yoeri van Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

15 Januari 2013 | Duitsland, Ruhpolding

Servus,

Ik dacht ik ga maar even een verhaaltje schrijven.

Er zijn weer paar weken voorbij, en ik heb ook weet iets beleefd. Mijn chef had gevraagd of ik een lamp kon verwisselen van bungalow 36. Want de klusjesman was op die dag vrij. Dus ging ik naar de bungalow toe om 2 lampen te verwisselen. Daar kwam ik met een vrouw aan de praat. Ze is kei gezellig. Ze was vroeger ook een animateur geweest. En ook in Italië bij het Gardameer, maar dan op camping La Quercia. Ze vertelde dat ze elk jaar terug komen om te gaan snowboarden. Ik vertelde dat ik het ook graag wil doen, maar ik moest nog even kijken hoe duur alles was en waar en ik een pak kon halen. Ze zei: ‘’ Mijn man heeft laatst een nieuwe pak gekocht, misschien kun je zijn pak wel lenen, want we komen toch terug in februari’’. Dus die avond, kwam een man naar de minidisco en vroeg of ik daarna tijd had. Na de minidisco ging ik weer terug naar bungalow 36.
Ik ging naar binnen, en ze vroegen of ik een kop thee wou. Even lekker een kop thee gedronken. Daarna liet de man zijn ski-outfit zien. Dat zag er goed uit. Het was ongeveer mijn maat. Hij hoorde dat ik die dag daarna snowboarden wou. Zijn vrouw kon helaas niet mee want ze had iets verrekt, dus hadden ze een plaatje over. Ze vroegen of ik mee wou, om mee te gaan snowboarden. Dus de volgende dag ging ik mee naar een skigebied.
Ik vond het super vet. Hahaha ik ben wel paar keer gevallen maar dat maakte niet uit. Hun waren een berg hoger gegaan, maar voor mij was dat niet echt slim. Ik heb wel een beetje les gekregen van zijn vrouw, hoe ik snowboarden moet. Voor de eerste keer deed ik het best goed vonden mensen. Sommige mensen vonden het al best knap wat ik kon voor de eerste keer. :D en met de outfit zag het best professioneel uit. Hahaha . We ging uit eindelijk terug aan de eind van de middag. Daarna heb ik lekker een warme kop chocomel gedronken en uiteindelijk een warme bad genomen. Dat was echt een leuk dagje. De dag daarop gingen ze helaas weg. Ze hadden wel iets voor achter gelaten, levensmiddelen. Zie foto ;)

De werkdagen van afgelopen weken was echt super rustig. Er waren nauwelijks kinderen en laatste week helemaal geen. Dus ging ik de keuken in. Daar ging ik elke dag alles klaar maken o.a. : Salades, pizza’s en nagerechten. Mijn werktijden was ook raar. Ik moest om 10:00 tot 12:00 werken. (in die twee uren doe ik even alle borden spoelen bij de afwas, koffie drinken, vragen of ik nog iets kan doen, de kok dan even helpen en als volgt is er niks meer te doen, en ben ik vrij tot 16:00. Dan werk ik tot 22:00 door. Het buffet sluit om 20:30. Helaas komen er dan mensen 5 minuten later en als het tegen zit 15 minuten later. Zucht. Maar ja, we hadden alles al voorbereid om op te ruimen. Dus zo gauw als ze klaar waren, waren wij binnen een half uurtje klaar mee werk. :D
Ik vind het wel super leuk dat ik alles mag proeven. Alles waar geen vlees in zit mag ik proeven. :D
Hij heeft tortellini klaar gemaakt met vlees erin. Ik vroeg of hij het ook heeft maar dan zonder vlees. Ja dat had hij, daarna had ie speciaal voor mij een bordje tortellini klaar gemaakt met kaas erin. Dat vond ik super gaaf en het was ook super lekker. Oja, er kwam ook nog eens lekkere kaassaus er over heen.

Gisteren had ik me voor de eerste keer verslapen. Oeps. Ik kwam rond 11:00 aan. Ze was niet boos gelukkig. Ze zei dat het wel iedereen kan overkomen. Dus ging ik snel aan het werk. Na een kwartiertje was ik al klaar met alles. Dus vroeg ik of ik nog iets kon doen. Ze zei: Nou, je bent vandaag toch al later begonnen, dan kun je gewoon de rest van de dag wel vrij nemen, maar ook omdat ik te laat was, moest ik perse sigaretten halen. Maar ik moest toch naar de winkel en dat is 2 minuten lopen. : En de volgende dag kreeg ik ook vrij. ) Hahhaha :D ( is dat een logica van duitsers??) :)

Servus,
Yoeri


  • 15 Januari 2013 - 16:37

    Marian:

    Leuk weer iets van je te lezen Yoeri! Dat was wel boffen dan met dat snowboarden, wat een aardige mensen:-)
    En nog bedankt dat je wat sneeuw deze kant op hebt gestuurd. Niet fijn om er in te rijden maar wel een mooi gezicht :-) Het beste er mee en tot je volgende bericht.

    Groeten van mij en Jan *knuffel*

  • 15 Januari 2013 - 17:16

    Elvira:

    Ha leuk om weer wat van je lezen jongen. Ge hebt heel wat gekregen van bungalow 36. Ge het altijd geluk he :) Jammer dat het wat rustiger is, maar wie weet komt de drukte ook nog wel. Wel fijn dat je je eigen nuttig kunt maen in de keuken. Jij komt je tijd wel door.
    En fijn dat het gesneuwd heeft. Het heet niet voor niets wintersportgebied bij jou. Hier ligt nu ook een pak sneeuw. Bedankt voor het sturen.
    Leuk dat je kon gaan snowboarden. Zou leuk zijn als je dat vaker kunt gaan doen. Wi weet komt die kans nog wel.
    Nou leuk om weer wat van je horen.

    Dag lieverd en tot het volgende verslag.
    Dikke xxxxxx

  • 15 Januari 2013 - 20:59

    Marina:

    hoi yoeri

    fijn dat je het ook daar zo goed naar je zin hebt,en inderdaad
    bedankt voor het opsturen van wat sneeuw het is inmiddels aangekomen,en zoals
    te verwachten viel is er meer aan de overkant van de straat gevallen daar schijnt
    ook de zon wat vaker dan hier hahahaha
    Niet raar dat je je overslapen hebt na zoveel sneeuwpret is het altijd beter slapen.

    Nog veel plezier daar en vieren ze daar ook carnaval?

    groetjes van Huub en mij
    HOUDOE

  • 15 Januari 2013 - 21:13

    Der Papa:

    Hoi vriend,
    Leuk om weer een berichtje van jou te lezen.
    Uiteraard is het ook fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    We hebben vandaag vegetarische witlofschotel gegeten, lekker!!! Met ei en kaas erdoor.
    Als je terug bent gaan we zeker een of meerdere dagen in de week door met het vegetarische eten.
    Nou, geniet ervan en laat ze maar eens zien wat je op de koksopleiding hebt geleerd.
    Veel plezier en tot de volgende keer, oh ja, dat telefoonnummer is idd het vaste nummer van Roompot Ruhpolding.
    Ciao, servus und grus gott....xx

  • 15 Januari 2013 - 21:27

    Silvia:

    Hey neef, wat leuk weer even een berichtje van je. Zo je heb het weer getroffen zeg, met bungalow nr. 36. En aan het snowboarden geslagen. En ga je die gerechtjes ook zelf leren maken? Wel fijn dat ze voor jou zonder vlees willen maken toch?. En zo te lezen heb je het wel naar je zin daar. Nou de groeten uit ook hier een wit hellevoetsluis.ha ha. Ps we hebben wat naar je toe gestuurd. Groetjes sil en ger.

  • 16 Januari 2013 - 15:06

    Yoeri Van Aalst:

    Hallo iedereen,

    Alsjeblieft, het koste geen moeite om wat sneeuw op te sturen. :D En ja, hier vieren ze ook sorrt carnaval. Ze zijn wel allemaal verkleed en drinken kei veel bier. ( het is ook Bayern :D) Maar ze hebben hier geen dorpprins.
    Ik ga zeker nog wat snowboarden:) die kans maak ik wel.
    En tante Silvia ik ben nu kei benieuwd wat je op gestuurd hebt. :D hahaha

  • 17 Januari 2013 - 13:28

    Opa En Oma:

    Hoi lieverd wat hebben we nou weer gelezen? Ben je nou ook al klusjesman geworden? Nou dat kan best nog eens goed van pas komen bij oudere mensen als wij. Wil wel oppassen met snowboarden he.
    Als je naar de optocht gaat kijken carnaval neem dan `n tasje mee voor het snoep en de koeken die ze uit de wagens gooien.
    Is het bij jullie ook zo koud , zoniet dan willen wij wel wat sturen hoor.
    Nou jongen tot de volgende keer.
    Groetjes en `n dikke kus van opa & oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 29963

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: