SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

SYDNEY

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

19 November 2014 | Australië, Sydney

G'day made,

Sydney klinkt super vet, maar naar mijn mening is het geen mooie stad. Hier leven maar aziaten dan australiers. Voordeel hiervan is, ik hoef niet meer naar azie te gaan :D. Maar ik zit nu ook midden in het centrum. Dus misschien is de andere kant van Sydney mooier. De Oparah house en de Harbour Bridge is leuk om te zien, maar naar 3x heb je het ook wel gezien. :)

Hier in Sydney draaide ze toevallig de Muzical WICKED. :) Mij leek het kei leuk om daar naar toe gaan. Voordeel was dat je ook uigeloot kon worden, en dan betaal je $35,- (24 euro) voor een eerste rang kaartje. Maar helaas werd ik en iemand anders niet eruit gehaald. Dus 2 dagen later hadden wij
( ik en pien) nog een keer geprobeerd, maar weer niet :(. Bij de derde keer had ik paar duitse meiden gevraagd om hun naam er ook in te doen, en als hun eruit werden gehaald, konden wj de kaartjes krijgen. Gelukkig lukte dat wel. :) Dus ben naar Wicked geweest in Sydney. Dat was ook kei gaaf.

Zoals misschien al gezien hadden op mijn Facebook, ben ik naar SURFCAMP geweest. 5 Dagen lang, inclusief: Ontbijt, middageten, avondeten, altijd koffie of thee, 2x 2 uur op 1 dag surfen en accommodatie. :) De eerste dag dat we daar aankwamen, werd meteen alles uitgelegd hoe ze te werk gaan. En paar uur later gingen we al meteen Surfen. Het duurde 2 uur en na 1,5 uur stond ik al op mijn surfplank. Daarna gingen we avond eten, en dat lekker. Je kreeg zeker voldoende. 2 broodjes met groenteburgers ( of met worst) en daarna over nog wat kaas, komkommer, tomaar, sla en saus. Ik merkte wel dat ik elke dag steeds meer op kon. haha. 2de dag gingen we al meer surfen. Maar in de middag gingen we voor de 2de keer en dan merkte je echt dat je armenspieren zwaarder werden. In de avond konden je armen dan wel even lekker rusten. Je kon dan een film kijken of een Jenga spelen.
De 4de dag mocht je al grotere golven pakken ( als het je lukte). Mij is het paar keer gelukt en het zo vet, echt waar echt kei gaaf. Je krijgt een een goeie snelheid, en dat is leuk om mee te maken. Ik heb ook veel gelachen. in het water. Soms kwam er een grotere golf aan, dat moest je je surf plank los laten en onder de golf zwemmen. Als je gelukt had bleef je om de zelfde plek, als het te grote golf was werd je weer terug naar het strand gesleurt :), en kon je weer terug zwemmen. haha. Er zijn ook veel foto's gemaakt en een video ( staat op mijn Facebook-page). De laatste dag moesten we vroeg opstaan 6:30 want 1 uur later gingen we voor de laatste keer surfen en daarna terug naar Sydney. Hier heb ik weer vele mensen leren kennen, heb ook een paar op facebook. Echt super leuk.

Nu zit ik nog in Sydney, maar als het te saai wordt, ga ik weer verder naar een andere stad. :)

Houdoe :D

  • 19 November 2014 - 02:11

    Elvira :

    Hey jongen wat leuk om weer een verslagje te lezen van je. Super dat je weer naar Wicked kon. Was het net zo mooi als de Nederlandse uitvoering? De foto's zagen er ook erg stoer uit. Leuk om te lezen dat je het leuk hebt. Was trouwens gezellig van de week om even te Skype. Ben benieuwd wat je voor leuks nu weer gaat doen. Maar dat lezen we wel weer in het volgende verslagje. Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel xx

  • 19 November 2014 - 07:57

    Sil:

    hey surfneef, hahaha gaaf om te zien het surfkamp. je vermaak je wel. lekker genieten. leuk dat je je foto's met ons deelt. is vaak hoor zoon grote stad, je gaat de toeriste route doen. dan zie je al de bekende dingen. maar daarom heen heb je niet veel. ach je heb nog zoveel om te bekijken. lekker erop uit trekken en veel meemaken. nou ik ga zo werken. veel plezier en tot het volgend verslag. groetjes.

  • 19 November 2014 - 15:52

    Opa En Oma:

    Hai lieverd wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en wat zul je genieten. Stiekem ben ik wel `n beetje jaloers op jou hoor. Bedankt voor het leuke reisverslag en de mooie foto`s. We kijken weer uit naar de volgende. Heel veel groetjes van ons met `n dikke kus.

  • 19 November 2014 - 23:19

    Die Papa:

    Hoi jongen, best gezellig om je even te zien en te spreken via Skype.
    Volgens mij heb je het echt naar je zin en dat vind ik ook erg leuk om te horen.
    Mo vroeg of abdoellah al terug was, ik vertelde hem dat je volgend jaar pas terug kwam.
    Geniet er lekker van en succes met het werk zoeken. (lijkt me gaaf om daar in de horeca te werken)
    Groeten en veel liefs van jouw allerliefste hond, Bailey....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 29964

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: