Christmas and Newyear - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Christmas and Newyear - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Christmas and Newyear

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

02 Januari 2015 | Australië, Sydney

G'day made,

Nog 3 dagen en dan begint het echte reizen. :) Niet meer zo lang op 1 plaats blijven, maar lekker backpacken. Daar heb ik echt zo veel zin in. Kan niet wachten om naar Nieuw-Zeeland te gaan.

Nu even eerst even iets vertellen over de KERST en NIEUWJAAR. :)
We hadden eerst met onze hostel ene surprise gedaan. Het was kei gezellig, we kregen via het Hostel een super goede ontbijt.
Op kersavond ging ik opstap, samen met een andere hostel. Het was kei gezellig en wat me opviel, dat ze hier ook af ginge tellen als het kerst wordt. hahahaha en het leek net even of het Nieuwjaar was. De volgende dag gingen we naar Coogee-beach om daar met z'n allen kerst te vieren. Het was echt heel raar. Je wist dat het kerst is, iedereen heeft kerstmutsen op of elfen oren. Het was lekker warm, maar toch mist ik even de kou. Geen warmte van de zon, maar van je familie en je vrienden. :) Na de beach was ik uitgenodigd bij een pool-party. Die mensen heb ik leren kennen van Surf-camp en toevallig zag ik hun en werd ik uitgenodigd. We gingen met z'n allen BBQ. Gelukkig was een van hun ook een vegatarier. Tot slot ben ik terug gegaan naar mijn hostel.
En 1 week later was het 31 December. :D :D Kortom NEW YEARS EVE. Ik moest als eerst even werken en daarna ben ik alvast naar de Opara House gelopen, maar daar kon je allang niet meer in. Het was helemaal afgesloten omdat daar helemaal vol zat al vanaf 14:00. Sommige hebben daar overnacht en andere kwamen al 7:00 in de ochtend aan. Ik ben daarna wel weer terug gegaan, want ik ging samen met het hostel. Die waren aan de andere kant gegaan van de Bridge, zodat we de Opara House en de Harbourbridge zagen. Ik had er zo in.
Maar voordat ik daar kwam moesten we mee de taxi gaan. Dat was echt een drama. Zelf de chauffeur wist niet eens hoe je aan de andere kant moest komen. Zucht. Hij is 2 keer fout gereden, maar gelukkig kregen we korting. Was maar geraden dat we dat kregen. hahaha

Uit eindelijk kwamen we eraan. Toen zag ik op het water lagen echt super veel boten van het leger. Echt mega goed beveiligheid. Daar waren ook boten die verllicht waren. Ze begonnen al met vuurwerk om 21:00 voor de kleine kinderen, want die kunnen niet opblijven tot 00:00. Daarna hadden nog een keer vuurwerk, dat was rond 10:30. Ik heb ook nog steeds geen idee waarom. ach ja, was wel mooi :).
Maar daarna begon het pas: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1,.... BAM Het was echt super en super vet om het te zien. Op 5 verschilllende plaatsen werd het precies het zelfde afgeschoten. Echt super mooi. Nog nooit zo mooi vuurwerk gezien. Daarna werd het even stil, en ging alleen de Harbourbridge door met vuurwerk. Toen werd het nog voor 3 seconden still en daarna.....KABOEM Alles ging tergelijkertijd de lucht in, en echt alles werd verlicht daar het vuurwerk. Alles was zo mooi om te zien. AMAZING. Het is bijna onbeschrijflijk. Je moet het zelf echt een keer mee maken. 15 Minuten lang duurde het. Voor mijn gevoel maar 5 minuten. Het liefst zou ik het nog een keer mee willen maken, en dan weer op een andere plek. hahahaha maar helaas gaat dat niet. Het raarste was wel dat jullie nog 10 uur moesten wachten en New York zelfs 16 uur voordat bij hun nieuwjaar was.
En op 1 Januari, lekker helemaal niks doen. Was toch veelste moe. hahah gewoon lekker films kijken, en slapen.

Dit was voorlopig mijn laatste verslag van Sydney, daarna wordt het Nieuw-Zeeland. :)

See ya,

Yoeri

  • 02 Januari 2015 - 08:02

    Silvia:

    nog de beste wensen. hey leuk stukje weer. ik moest nog aan je denken toen we het vuurwerk in sydney op tv zagen. ger zei nog daar ergens tussen die mensen massa staat yoeri. was wel een gek idee hoor.
    je heb je weer goed vermaakt met de kerstdagen. zoals je al begrepen had, had het hier gesneeuwd dag na kerst.. nou dan zit je qua temperatuur daar beter hoor. hahaha.
    nou ik kijk erg uit naar je avonturen in nieuw zeeland. het gaat opschieten voor je. ik ga zo maar weer aan de arbeid. ger is lekker verplicht vrij. erg vervelend voor hem. hahaha hij is nog met je vader een middagje op stap geweest. hier gaat alles verder zn gangetje.
    wens jou veel plezier op je volgende trip. en tot je volgende bericht.
    groetjes van ons. xxx


  • 02 Januari 2015 - 08:37

    Elvira:

    Hey jongen allereerst nog de beste wensen. En dat ook al jouw dromen uit mogen komen. Nou een van je dromen heb je al waar gemaakt door naar Australie te gaan en New Zealand. Ik ben trots op je. Maar gaaf dat je dit mee hebt kunnen maken. We hebben het vuurwerk meegekeken op de laptop. Zag er supergaaf uit. En als je er dan tussen staat is het helemaal super natuurlijk. Dus je hebt onze warmte toch wel gemist haha. Wij hebben je ook gemist hoor met de kerst. Dit is al de derde kerst dat je er niet bij bent haha. Wereldreiziger. Maar geeft niks. Ilse, Danny, Melanie en Mailkel zijn hier 1ste kerstdag geweest. Was gezellig geweest. Volgend proberen we het opnieuw om met zijn allen thuis te zijn :).
    En dan over een paar dagen New Zealand. Ik ben zo benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Het schijnt er heel mooi te zijn. We horen het wel van je.
    Nou bedankt weer voor je leuke verslag. En tot horens.

    Dag jongen. Dikke knuf xxxx

  • 02 Januari 2015 - 11:57

    Chris:

    Kia ora, Yoeri,

    Keileuk zoals je het doet.
    Veel indrukken, veel vrienden en uiteraard veel beleven en zien.
    Je weet natuurlijk wel waarom ik een zwak heb voor Aotearoa, met mijn moko zou ik daar helemaal niet opvallen.
    Zelf ben ik erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, later als ik groot ben wil ik daar zeker eens naartoe.
    Oh ja, als je met het vliegtuig reist (over 3 dagen, maar ook als je terug naar huis komt) kan je die regenhoes er als bescherming omheen doen, dan is het bovenste stuk van je rugzak (die je als handbagage kan meenemen) meteen een stuk lichter.
    Geniet er van en zorg dat je altijd voorzichtig blijft, als er problemen zijn laat je het maar weten.
    Ik ken daar verschillende mensen die je wel willen helpen, maar jij intussen ook al heb ik begrepen.
    Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Ik laat ons mam expres alleen met jou buurten via Facebook en whatsapp zodat je niet alles 2x hoeft te vertellen,

    ma te waa, Yoeri xxx

  • 02 Januari 2015 - 12:45

    Opa En Oma:

    Hoi lieverd ook wij leven helemaal mee als we jou stukjes lezen. Het is echt geweldig.
    Dat je genoten hebt van het vuurwerk geloven wij meteen. Ik heb ook op de laptot gekeken om `n indruk te krijgen van het spectakel. En nou de reis naar Nieuw Zeeland. Jonge, jonge wat vinden wij dit geweldig knap van jou.Geniet er maar goed van . Wij kijken ondertussen uit naar je volgede verslag.
    Veel liefs van ons met `n dikke kus XXXXX.

  • 02 Januari 2015 - 19:29

    Melanie:

    Dag broertje,
    Nog de beste wensen. Leuk om je reisverhalen te lezen. En zo te lezen geniet je volop en dat moet je ook zeker doen. Wij zien je volgende reisverslag verschijnen. Geniet ervan en ik spreek je wel weer via de Whats App.
    Liefs Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 29976

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: