Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

23 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

KIA ORA & WELCOME in New-Zealand,

Na 2,5 week kan ik eindelijk weer eens een verslagje schrijven. Even een laptop geleend van een reisgenootje. Nu kan ik om mijn gemak een verslag schrijven.
Ben wel echt bij dat ik naar Nieuw-Zeeland ben gegaan, het echte reizen is eindelijk begonnen. :D

De reis begon vanaf Sydney naar het vliegveld. Om naar het vliegveld te komen moet je normaal $12,- betalen, maar gelukkig kreeg ik het gratis. :D Ze vonden mij wel relex van de receptie. hahah Altijd voordeel als je bevriend raakt met de receptie. Nadat ik op het verkeerde vliegveld stond, moest ik zo snel mogelijk naar de Emiratis Airport gaan. ( Ik stond bij Qantas, aangezien dat ook op mijn ticket stond, maar het ging via emirates -_- )
Aangekomen op de juiste vleigveld kwam ik weer een oude reisgenootje tegen pien. :) Dat was kei gezellig. Helaas had onze vliegtuig vertraging, dus moesten nog kei lang wachten. Maar ja, we zijn er uiteindelijk gekomen in AUCKLAND.

De volgende dag vertrok al naar Bay of Ilands. Helaas zat hier ook al iets tegen. Ik heb geboekt via een organisatie, en die zouden de trip naar Bay of Ilands hebben geboekt, helaas was het niet het geval en ik had ook geen voucher bij me. Dus ik kon helaas helemala niks bewijzen dat ik die trip geboekt zou hebben. Ze vroeg: ‘’ Als je wil mag je wel mee, maar je moet voor 17:00 bewijzen dat je deze trip geboekt hebt want anders moet je als nog betalen. Nadat ik aangekomen ben op het plaatjes Paihia, wou ik bellen naar Mad travel in Sydney, maar ook dat kon niet. Ik moch alleen bellen in Nieuw-Zeeland. Dus dan maar een mailtje sturen, dat was weer tegen 15:00. Het was een rees tegen de klok. Gelukkig kreeg ik een mailtje terug, waarin stond dat ze de Kiwi-experience gingen bellen om me weer op de lijst te zetten. En gelukkig was dat net voor 17:00.
De volgende de dag vertrok ik richting het Noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. En wauw, wat was dat mooi zeg. Een super goeie uitzicht. Daarna gingen we via de 90 Miles beach weer terug. We racen met 80 km per uur over het strand, en het duurde wel 2 uur voordat we weer op de normale weg waren. OGelukkig mochten we halverwegen even in de zee zwemmen. Daarna kwamen we bij een plaatsje waar we konden zandsurfen. Hahahahha dat was kei gaaf. Ben 2 keer van een bergzand naar beneden gegleden. Het was ongeveer 30 meter hoog. Als te hard gleed kwam je in een plas met water. Toen iemand daar dooreen liep, kon ik het niet laten om te zeggen dat daar krokodillen in zaten. Hahahah Ze schrok zich dood. Tegen 19:00 gingen we weer terug naar het Hostel en de volgende dag weer richting Auckland. Daar ben ik 1 dag gebleven, want de volgende dag stond weer de Zuiderlijke tip om me te wachten.

Rond 9:00 werden we opgehaald door de driver Guy. Hij was onze chauffeur voor de trip en ook meteen een gids. Paar mensen van de vorige trip gingen met de zelfde trip mee als ik. De eerste stop was bij de Hot water beach. En het water was inderdaad verrekkens warm. Je graaft eerst een gat, ongeveer 2 meter van de zee vandaan, en als je gelukt hebt zit er onderder de grond een hot water spot. Het kan wel 60 graden zijn. Wat je daarna moet doen ( anders verbrand je je poten.  ) is wat zee water erin laten stromen en tada je hebt een lekkere jaccuzi.
In onze bus hebben we een rugbybal erin zitten. Zo tegen de avond, lekker potje rugby spelen. En wat was dat leuk en kei gezellig. Bijna niemand kent elkaar en dan is dit een leuke manier om elkaar te leren kennen.
De volgende dag gingen we naar het plaatje Waitomo. Daar ging ik water raften. Dat was echt vet om te doen. We begonnen eerst met het Abseilen (35m) de grot in, daarna gingen via een takelbaan verder naar onder. We kregen daar een lekkere stukje gebak en een kop warme chocomelk. Nadat we 5 minuten gechilld hadden, moesten van ongeveer 4 meter hoog met een band in het water springen. Dat was echt grappig en het water was echt super koud. Daarna kregen we uitleg over de nutteloze dieren de gloeiwormen. Even kort samengevat. Op het moment dat ze geboren worden zijn beide ouders weg, waardoor ze zelf eten moeten zoeken. Maar enige wat hun kunnen eten zijn hun eigen broeders en zusters. Als ze eenmaal vol zitten poppen ze op. Daarna komen uit, leggen ze eieren. Ze geboren worden zonder mond of kaken waardoor ze niks naar binnen kunnen krijgen en daarna zijn ze al in 3 dagen dood. Tot slot kregen we een stuk chocola en warme jus en we gingen nog paar keer van een rots springen. En toen kwamen we terug op land na 5 uur. Was een lange maar echt een super leuke tocht.

Dit was mijn 1ste verslag van Nieuw-Zeeland. Ik loop achter met verslagen te maken, dus daarom komt er weer binnenkort een andere verslag :D.

See ya :)





  • 23 Januari 2015 - 07:12

    Elvira :

    Hey jongen wat leuk om weer eens wat te lezen van je. Wow wat heb je alweer leuke dingen meegemaakt. En ook aparte dingen. Superleuk allemaal. Ben toch wel trots op je dat je dit toch maar allemaal doet. Ben ook benieuwd hoe het bij de Maori's was. Dus ik kijk ook alweer uit naar je volgende verslag. De foto's zien er ook mooi uit.
    Nou jongen nog heel veel plezier en zeker genieten.

    Tot je volgende verslag. Dikke knuf van mij xx

  • 23 Januari 2015 - 08:07

    Silvia :

    heeey ouwe globetrotter alles goed zo te zien. mijn god wat een diepte bij die sprong. knap hoor dat je dat durfde. ik had al achter mn laptop doodsangsten, laat staan als je daar echt staat. hahaha.
    mooie foto's hoor. zo te lezen heb je weer een hoop meegemaakt. nou geniet er van en tot het volgende verslag. groetjes van ons.xx

  • 23 Januari 2015 - 14:10

    Opa & Oma:

    Hoi lieverd wat `n leuk verslag heb je weer geschreven. We leven helemaal mee met jou. Blijf er maar goed van genieten dan wachten wij wel weer op het volgende verslag .Groetjes van ons xxx.

  • 26 Januari 2015 - 11:21

    Chris:

    Hoi, mijn vorige reactie is niet geplaatst zei ons mam en daarom zet ik er maar weer iets op.

    Keileuk.

    Ma te waa, Chris...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 30024

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: