Het laatste gedeelte - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Het laatste gedeelte - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Het laatste gedeelte

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

KIA ORA & WELCOME in New-Zealand,

Dit wordt mijn laatste verslag van mijn trip in Nieuw-Zeeland, mijn laatste trip gaat tussen Queenstown en Wellington. Het was maar een weekje, maar ook in dat weekje kun je weer wat beleven. ;)

Om 8:00 moesten we onze spullen in pakken voor het volgende dorp Lake Tekapo. We verpleven daar voor 1 dag. Ze hadden daar een hele mooie uitzicht over het meer. Links was het een beetje plat, rechtvoorit waren er bergen en links van de bergen zag je sneeuw liggen. Het water was steenkoud. Ik denk 15 graden. Verder hebben we lekker op het strand gelegen. In dit dorpje waren geen activiteiten te doen. Volgende morgen gingen we naar het volgende dorp Christcurch.

In Chirstchurch heb ik wel wat beleeft. Voor de eerste keer ging ik niet een keer slapen in een hostel, maar ik ging couchsurven. :) Voor de mensen die het niet weten wat het is: couchsurven is letterlijk bij iemand anders zijn huis op zijn bank slapen. En ik moest zeggen dat het echt KEI vet was om dat te kunnen doen. Mijn bedoeling was om 1 dag te blijven maar uiteindelijk ben ik 2 dagen gebleven en heb er geen seconde spijt van gehad. Ik ging couchsurven bij echte brabander, bij Mario Bierings. Ons mam kende hem, en had met hem en met mij contact gelegd. De eerste keer toen ik hem hoorde, begon ik te lachen en zei: Deh hai ik effen gemist un echte braobantse accent. We gingen meteen door naar zijn huis. We kwamen daar aan en begon even met een pilske. :) We hadden het kei gezellig. In de avond kregen we een lekkere maaltijd, met veel groente waar ik zeker zin in had. Het was kei lekker. In de avond had ik bijna 2 uur geskyped. Dat was kei gezellig en kei leuk. Daarna lekker naar bank om daar te gaan slapen :).
Volgende dag even ontbijten en daarna kreeg ik een leuke tour doorr Chirstchurch en omstreken. We gingen naar een hele grote pier, hij liet me een stukje berg zien, waarvan je kon zien dat een heel stuk weg was gevallen door de aarbeving. Daarna gingen we naar de haven toe en reden we weer terug naar zijn huis. En ik hoorde van ons mam dat hij ook op darten heeft gezeten, dus we konden dat ook niet laten. Lekker potje darten en een pilske erbij. We hadden 3 uur gedart, ondertussen werden we onderbroken omdat we moesten eten. Daarna gingen we verder. Maar rond 9:00 had ik afgesproken om weer te gaan skype met mijn ouders. Het laaste keer dat ik geskyped had was de 2de week in Sydney. Het was kei leuk om ze weer te spreken. We hadden ook kei lang geskyped. Na het skype was het na twaalfen. Daarna ging ik slapen en moest de volgende verrekkens vroeg opstaan om mijn bus te halen in het centrum van Chirstchurch. Het volgende dropje dat we naar toe gingen was Kaikoura.

In kaikoura verbleef ik ook 2 dagen om omdat ik toch nog even de tijd had, en dat hostel was ook goedkoop om te verblijven. We kwamen vrij vroeg aan rond 11:00 en ik moest klaar staan voor mijn volgende acitiviteit. Dit staat zeker in mijn top 3 van wat ik heb gedaan in Nieuw-Zeeland. Ik ging samen en tussen de dolfijnen zwemmen. En het was zeker VET en KEI GAAF. Het was nog leuker dan wat ik dacht. Je kreeg eerste uitleg dat het wilde dolfijnen waren en misschien dat ze weg zwommen als je aan komt. Maar we hadden zeker geluk, ze bleven bij ons. We mochten 4x half uur met hun zwemmen. Als je in de zee keek dan zag je gewoon dat de dolfijnen jou recht in de ogen aan keek. Ze zwommen heel dicht bij en soms komt er een dolfijn recht op je af maar dan op het laatste moment draaien ze af. Ik keek ook een keer gewoon over het oceaan en zag plotseling 3 dolfijen 30 centimeter van me af omhoog springen. Het was AMAZING omdat te zien. He was echt een hele mooie ervaring. Na het zwemmen konden we foto's maken van de dolfijnen als ze omhoog sprongen of als ze naast het boot zwomden. Ik had dit nog echt veel langer vol kennen houden.
De volgende dag heb ik helemaal niks gedaan. Gewoon lekker veel films gekeken. De dag daarop moest ik al weer verder naar Wellinton.

In Wellington verbleef ik 3 dagen. De eerste dag kwamen we heel laat aan rond 21:00. Ik was moe om nog iets te doen, ik ben daarom ook vroeg naar bed gegaan.
De 2de dag ging ik even boodschappen doen en ondertussen zag ik een yogastudio. Ik kon het even niet laten om daar naar binnen te gaan, en vroeg hoeveel het kost om 1 yoga-les te volgen. Uieindelijk ging ik om 16:00 naar de yoga voor 75 minuten. Was weer leuk om weer even naar de yoga te gaan. Nadat ik terug kwam van de yoga, en ik kwam in mijn hostel terecht, zag ik weer mijn vrienden weer van mijn reis. Zij verbleven langer in Queenstown en dacht dat we elkaar niet meer zagen. Maar gelukkig kwamen we elkaar weer tegen. Wat was dat leuk.
Dag 3 gingen we met zijn allen een bergwandeling maken. Daarna wouden ze ergens anders naar toe gaan, maar helaas kon ik niet mee. Ik moest helaas mijn vliegtuig halen van Wellington naar Cairns. Mijn avontuur hield helaas voor mijn op in Nieuw-Zeeland. We moesten voor de 2de keer afscheid nemen.

Paar later stond ik in mijn eentje op de vluchthaven. Ik nam langszaam afscheid van Nieuw-Zeeland. Ik zat te denken dat dit echt het beste was wat ik ooit heb gedaan in mijn leven. Zoveel mensen leren kennen die uiteindelijk je vrienden werden. Veel activiteiten gedaan wat ik helemaal te gek vond om te doen. Super mooie reis gemaakt door Nieuw-Zeeland. Wat een prachtig land om door heen te reizen. Zoveel mooie omgevingen gezien. Dit is iets wat niemand van me neemt. Dit blijft zeker altijd in mij. Vanuit mijn stoel zag ik langszaam Nieuw-Zeeland verdwijnen. Wat een avontuur. De ene avontuur stop en een andere begint.... BACK TO AUSTRALIA....

See ya


  • 14 Februari 2015 - 09:58

    Elvira:

    Wow wat een mooi verslag heb je geschreven en wat heb je weer genoten. Je kunt merken dat de natuur jou het meeste trekt. Supergaaf wat je allemaal hebt meegemaakt. En wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad bij Mario. Super. Als hij weer eens in Nederland komt moet hij maar een pilsje komen drinken. En wat gaaf om met de dolfijnen te zwemmen. Daar ben ik wel jaloers op. Nou geniet weer verder van je reis in Australië. Het is hier nu carnaval. Dus lekker werken. Nou ik kijk uit naar je volgende verslag. Dag jongen geniet ervan. Dikke knuf Xx

  • 14 Februari 2015 - 10:12

    Silvia:

    hey weer leuk geschreven. volgens mij heb je het wel naar je zin gehad. hahaha. leuk he met dolfijnen zwemmen. dat is iets wat mij ook altijd is bijgebleven. dat is zo super. leuk hoor. en ff weer ouderwets brabants gekletst met een pilske erbij. je heb er van genoten. nou weer een ander avontuur te gemoed ben benieuwd naar je verslag. geniet ervan. groetjes van ons.

  • 14 Februari 2015 - 10:22

    Chris:

    Een heel mooi verslag en geschreven vanuit je gevoel.
    Dat lees en proef ik gewoon als je het hele verhaal gezien hebt.
    Zoals ik al eerder gezegd heb, nadat ik jouw verslagen gelezen heb moet ik gewoon een keer naar Aotearoa toe.
    Van dat pilske en darten plus die yogastudio, dat moet gewoon fijn zijn om dat allemaal te kunnen mee maken.
    En inderdaad, Mario is hier van harte uitgenodigd, als ik zie hoe hij jou daar opgenomen heeft, petje af hoor.
    Ik vind het vervelend om te zeggen maarre.... over 2 maanden ben je weer thuis en jij bent hier uiteraard weer van harte welkom.
    Ma te waa, die papa...

  • 14 Februari 2015 - 13:34

    Opa & Oma:

    Hoi lieverd wat hebben wij weer genoten van jou verslag.We zien alles gewoon voor ons, geweldig goed gedaan hoor. Wat super dat je met de dolfijnen hebt gezwommen. Je maakt mij wel `n beetje jaloers hoor. Nou geniet nog maar goed van de rest van je reis. Wij wachten wel weer op jou verslag. Dikke kus van ons xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 29981

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: