Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

08 Maart 2015 | Australië, Sydney

G'day made,

Vanaf Wellington ging ik eerst naar Sydney. De trip duurde 3 uur. Het was een van de beste vluchten die ik heb gehad. Je kreeg in die tijd: meal, bacardicola, ijs, koffie en chocola. Best relex. De trip van Sydney naar Cairns duurde ook weer 3 uur. Aangekomen in Cairns nog 10 minuten mee de shuttle-bus naar Hostel Nomands. Het was tegen 23:00 aan.
IK had geboekt bij de Nomads hostel in Wellington. De gene die daar achter de receptie zat herkende mij nog van Sydney. Ze had door gegeven dat ik al eerder voor Nomads gewerkt hebt. Voordeel was ik had voor 2 dagen geboekt en daarna kon ik meteen gaan werken voor gratis accommodatie. Ik begon de eerste 2 weken met huiskeeping maar daarna vond ik het toch wel leuk om busschauffeur te worden en de gasten van hostel naar het centrum brengen. Wel kei gaaf om aan de andere kant van de weg te rijden, maar ik geef wel toe dat het niet moeilijk is. Voordeel was als je busschauffeur bent dat je 3 dagen werkt en 4 dagen vrij bent. Dan kon ik tenminste nog leuke trippen plannen. :)

Mijn eerste trip kreeg ik voor de helft van de prijs. ( Gewonnen door verschillende opdrachten te voltooien). Ik ging naar de tribulation en de Rainforest Daar zag ik de zoutwaterkrokodillen. De meeste gevaarlijkste krokodil van de wereld. Ze zijn erg argesief en 6 meter lang kunnen ze worden. Echt kei gaaf om dat te zien. Onderwegen een kei grote spin gezien van 15 cm. Op het strand kregen we een lunch pauze. Daar hebben we zelf een spel verzonnen met kokosnoten. :D Ik had gewonnen. Verder was het mooi om het te zien.

De tweede trip had ik ook weer gewonnen voor de helft van de prijs met stoelendans. :) Het was een waterval tour. Dat was echt leuk om te doen. Super veel mooie watervallen gezien. Bij elke waterval konden we even erin springen. Bij de sommige konden we eronder door zwemmen en kwam je aan de achterkant van de waterval. Elke waterval had weer iets anders. Bij de ene had je een rots die je als een glijbaan kunt gebruiken. Het was vooral een actieve dag. Tegen de avond kwamen we weer terug, en van de 18 gingen er 13 mee uiteten. We kregen 50% korting voor een meal en onze groep ging de zelfde dag met elkaar uiteten.

De derde trip was in Kuranda. Die trip heb ik gratis gekregen, gewonnen met limbo. :D Daar ging ik langs een duirentuin waar je kangaroos eten mag geven. Daar hadden ze ook een zoutwaterkrokodil. Ik geef toe als je dat beest ziet kreeg ik wel kriebels in mijn buik. Maar lui dat die zijn. Ze bewegen helemaal niet. Als ze gaan bewegen is het alleen voor het eten. Na de dierentuin ben ik naar de aboriginal gegaan. Ze lieten zien hoe ze een speer werpen en hoe je een didgeridoo moet spelen. Ik moch het proberen en er kwam geluid uit. haha :) Daarna gingen we een boomerang werpen. Echt super leuk om te doen. Ik moch gooien en de boomerang kwam gelukkig terug :D Hij zei tegen mij dat we broeders zijn. hahah en tot slot kregen we een show van hun. Uit eindelijke werden er ook gasten uit het publiek gehaald. En ja hoor, ik werd gekozen. haha ik mocht proberen om een stukje aboriginaldans te doen in hun. Dat was kei gave ervaring. Dat was zeker een leuke dag. Wat een geluk heb ik. :D

Mijn vierde trip was SKYDIVEN!!!. Wat was dat gaaf. Zo vet om dat te doen. Misschien wel voor herhaling vatvaar. haha. Ik heb dat gedaan in Mission Beach. Dat is ongeveer 4 uur rijden er vandaan. Maar het is zo mooi daar en zeker waard. Daar land je op het strand. Ik moest nog 2 uur wachten toen we daar aankwamen. Daarna mocht ik. Ik had er zoveel zin in. IK had dit keer helemaal gaan angst maar ik was er nog niet. We gingen zitten in het vliegtuig. We gingn hoger en hoger. Het uitzicht werd ook steed mooier en mooier. Uiteindelijk ging de deur open van het vliegtuig. Ik was de laaste die eruit ging springen. Er waren nog 5 voor mij. Haha ziet er wel grappig uit als je hun ziet springen. Daarna was het beurt aan mij. En dit keer had ik helemaal geen angst. Had er zoveel zin inn gekregen. Echt waar. Ik ging aan de rand zitten van het vliegtuig. En hij vroeg: Ben je er klaar voor. Ik zei: Ja, zeker. Let's go!!!. Daarna sprongen we uit het vliegtuig en we hadden 1 minuut vrije val. Dat was zo gaaf. WAUW. Het uitzicht, de snelheid en het gevoel was echt amazing. Onbeschrijvelijk. Echt kei en kei gaaf was het. Na een minuute had hij de shuttle geopend en bleven we nog 8 minuten in de lucht. Ik mocht ook een keertje sturen. Dat was ook leuk. En daarna lekker veilig op het strand geland.

En dan mijn aller aller laaste trip in Cairns. En dit was echt de mooiste van alles in cairns. Ik heb een curscus gaan voor Scuba-diven. Dat was echt zo vet om te doen. Het duurde 5 dagen. 2 dagen training en 3 dagen op een boot. De trainingen was echt interssant om te doen. Super veel geleerd. Maar op het boot was het leukste van allemaal natuurlijk. We gingen in totaal 9 keer duiken. De eerste 4 was met een instructeur maar daarna waren we geslaagd voor onze Open Water Cours. Sinsdien mogen zonder instructeur gaan duiken en hadden we nog 5 te gaan. We mochten tot 18 meter diep. Maarrrrr, we konden ook meteen achteraan een extra cursus doen en dan mochten we tot 30 meter diep gaan duiken. Dat was zo vet om dat te zien en te doen. Hoe verder je gaat hoe meer rare dieren je ziet. Prachtig allemaal. Soms volgde een vis met je mee voor 15 minuten. Wel gezellig. We hebben ook Nemo gezien en een anderehalve meter lange schildpad. WAUW en nog een keer WAUW, nog niet zo grote schildpad gezien. De tweede dag gingen we een nachtduiken. Je ziet meer andere dieren zoals krabs en meer garnalen, maar ook :D Haaien!!! Die waren niet zo groot, ik dacht 1,5 meter. Zo vet om dat te zien. Ik ben zo blij dat ik deze trip gedaan heb. Nu kan ik overal in de wereld gaan duiken tot 30 meter diep. Dat ben ik ook zeker van plan. hahaha

Nu zit ik in Airlie Beach. Ik ben vandaag begonnen aan mijn laatste trip van mijn super vette en zeker een mooie reis. In Cairns heb ik weer veel afscheid moeten nemen en ook daar heb ik super goede vrienden gemaakt. Voor mij is dat gedeelte wel het moeilijkst van mijn reis. Je maakt zo goeie vrieden en dan na een maand helaas weer afscheid nemen. Tijd van komen en tijd van gaan.
Ik ga nu de oostkust doen tot en met Sydney, daarna ga ik naar Melbourne en tot slot Adelaide. De tijd gaat echt rap. Nog 1 maand en 1 week en dan zet het voor mij al weer op. Ik wil er totaal nog niet aandenken. En dat doe ik ook. Ik ga nog lekker genieten van de oostkust en mijn trips. Nu nog lekker genieten van de lekkere zon, uitzicht en mijn trips.

See ya

  • 08 Maart 2015 - 10:44

    Hellen:

    Man wat geb jij het gaaf! Soms ben ik kei jaloers, als ik zie wat je allemaal ziet en doet. Maar ik gun het je van harte hoor!
    Geniet nog van je laatste weken en ook al is het afscheid nemen moeilijk, als je hier terug bent, wachten er ook weer mooie dingen!
    Houdoe!
    Groetjes, Hellen

  • 08 Maart 2015 - 10:59

    Opa En Oma:

    Wat hebben we weer genoten van jou reisverslag. Wij genieten hier al van , wat moet het voor jou dan super geweldig zijn. Ga zo door jongen en wij wachten op het volgende verslag. Liefs van ons xxx.

  • 08 Maart 2015 - 11:23

    Elvira:

    Jongen wat heb je toch weer een hoop leuke en mooie dingen meegemaakt. Ik zit met een grote glimlach jouw verslag te lezen. En thuis mag je wel een keertje een demonstratie geven op de didgeridoo. Haha. En dat duiken is ook gaaf zeg. En natuurlijk wordt je er uit gehaald bij de Aboriginals. Jij met je donkere uiterlijk haha. Nou jongen geniet van je laatste gedeelte van de reis. En dan nog maar even niet aan huis denken. Nou heel veel plezier nog. Een dikke knuffel van je trotse moeder xx

  • 08 Maart 2015 - 11:29

    Jan En Marian:

    WOW!!! Zo, echt super! Ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven haha, écht geweldig wat je allemaal meemaakt (y)
    We genieten helemaal met je mee en wensen je nog veel avonturen toe :D

  • 08 Maart 2015 - 12:07

    Chris:

    Hoi Yoeri,
    Mooie verhalen, goed te lezen en je proeft gewoon het enthousiasme en het plezier in het verslag.
    Erg goed dat je het bij houdt en je ziet wel dat veel mensen het interessant vinden om het te lezen en dat ze jou al het goede wensen.
    Ik zit met een dubbel gevoel, eigenlijk zou ik willen dat je zoveel mogelijk beleefd en nog even in Australia en/of Aotearoa blijft, maar ik vind het ook heel erg fijn als je weer thuis bent.
    Heel veel plezier en doe Richard de groeten.
    Ciao, die papa...

  • 08 Maart 2015 - 12:23

    Silvia:

    hey. weer een super verslag. en wat heb je weer leuke dingen gedaan. ik lees met plezier je verslag. wat zal je veel te vertellen hebben als jij terug bent zeg. en je duikbrevet in je zak. goed hoor. heb je oom ook nog eens gedaan op curacao. hoe dieper je gaat hoe groter de vis volgens mij. nou ik hou het wel bij snorkelen. hahaha.en dan nog die tripjes gewonnen. leuk hoor. als jij terug bent in nederland krijg jij heimwee naar de andere kant van de wereld.nou ik zou zeggen geniet er nog van. want het gaat wel opschieten voor je. nog een goed maand geloof ik he. see ya xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 29979

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: