Cochem - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Cochem - Reisverslag uit Cochem, Duitsland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Cochem

Door: Yoeri van Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

27 November 2012 | Duitsland, Cochem

Hallo iedereen

Gisteren ben ik aangekomen in Cochem waar ik 1 maandje blijf. Ik ben met de trein gekomen. Ik had zeker niet te kort aan eten en drinken. Mijn oma heeft een zak snoep voor mij gehaald, mijn vrienden, een chocolade letter, drop, stroopwafels, speculaas etc. en ons mam nog 6 pakjes drinken en een klein flesje sinas. Oja en nog Maoam. Maar dat paste niet allemaal in mijn tas.
De reis was wel saai, maar gelukkig kwam ik mensen tegen in Venlo, die ook richting Koblenz moesten. We waren met zijn drieën. Een meisje van 20 jaar, die haar familie op ging zoeken voor het eerst. Ze kwam toevallig in Marokko haar neef tegen, en zo hebben ze meer contact met elkaar gekregen, en haar vriend woont daar ook in de buurt. Er was een nog een vrouwtje die mee ging. Ze ging als ik me niet vergis voor haar werk. Ze zei dat ze bijna overal geweest was maar de steden zelf niet gezien had. Dat komt omdat ze daar geen tijd voor had. Helaas moesten ze uitstappen in Köln. Maar van te voren mochten ze nog in mijn kleine boekje schrijven, die ik mee gekregen had van de yoga. Het uitzicht was wel kei mooi, de trein reed na Köln vaak langs de Rijn. Uiteindelijk ben ik aangekomen in Cochem zelf. Toen moest ik nog wachten op de taxi. Ze konden me niet ophalen omdat ze geen eigen auto hadden. Uit eindelijk ben ik daar rond 13:00 aangekomen. Ik kreeg een stukje rondleiding zodat ik wist waar alles was.
Ik slaap in een bungalow samen met 5 anderen, waarvan 3 meiden en 2 jongens. Het is wel kei gezellig. Mijn kamergenoot heet toevallig ook Youri. Hij heeft zijn stage al bijna opzitten, hij vertrekt volgende week al. Maar dan krijgen we waarschijnlijk weer een nieuwe stagiaire.
Bijna alle gasten die hier komen en het personeel dat hier werkt zijn Nederlanders.

Dat was het weer voorlopig. Ik probeer elke week iets te schrijven. En er komt dit keer meer foto’s erop. :D

Servus, Yoeri :D

  • 27 November 2012 - 13:00

    Elvira:

    Hey lieverd fijn dat de reis zo goed is verlopen. En gezellig dat je met een paar man in een bungalow zit. Bij de FF waren er al verschillende mensen die vroegen of ik al iets gehoord had van je. Ik kon gelukkig zeggen dat je reis goed was verlopen en dat je goed aangekomen bent. Je krijgt van zoveel mensen de groetjes. Maak er een heel gezellige tijd van. En ook vooral genieten van je stage. En tot je volgende verslag. Dikke xxx

    Je moedertje x

  • 27 November 2012 - 13:00

    Elvira:

    Hey lieverd fijn dat de reis zo goed is verlopen. En gezellig dat je met een paar man in een bungalow zit. Bij de FF waren er al verschillende mensen die vroegen of ik al iets gehoord had van je. Ik kon gelukkig zeggen dat je reis goed was verlopen en dat je goed aangekomen bent. Je krijgt van zoveel mensen de groetjes. Maak er een heel gezellige tijd van. En ook vooral genieten van je stage. En tot je volgende verslag. Dikke xxx

    Je moedertje x

  • 27 November 2012 - 18:14

    Silvia:

    nou ik lees het al, jij zal je niet snel gaan vervelen. jij vermaak je wel. heel veel plezier. en we houden deze site in de gaten voor je volgende verslag.
    groetjes van mij en ger.

  • 27 November 2012 - 21:53

    Oma & Opa Van De Ven:

    Hoi lieverd wat fijn dat je goed bent aangekomen en dat het nu al leuk is. Wij vinden het heel fijn om jou te volgen via deze site. Vergeet ook niet om van alles tegenieten. Tot je volgend verslag.

    Groetjes en `n dikke knuffel van opa & oma

  • 28 November 2012 - 11:27

    Marina En Huub:

    hoi Yoeri

    Fijn dat je goed bent aangekomen en zo te lezen heb je onderweg toch wel wat aanspraak gehad
    keileuk.

    En ja dat jullie mam zo goed voor je zorgt (heel veel drinken das goed voor je) das toch kei fijn
    en van al dat snoepen krijg je toch flink dorst hahaha

    nou veel plezier daar in den vreemde en we lezen het wel
    Maar een ding is zeker jij vermaakt je daar wel.

    grt Huub en marina

  • 12 December 2012 - 10:54

    Alex:

    Hey Man,
    Hoe is het nou?
    Kwam net je pa tegen, dus we hadden het over je. Toen bedacht ik me dat je een "waar.ben.jij.nu" hebt, dus kwam ik hier maar eens even kijken.
    Wanneer ben je weer (even) terug, je wilde nog gaan squashen tegen me toch? ;]
    De rolverdeling van De Vliegende Hollander (DVH) is bekend geworden, ik heb een kei mooie rol, "De Kaalhoofdige", het is de zo'n beetje de verteller van het verhaal en een van de bemanningsleden van DVH en ik heb ook een lied ! Hoe (en òf) ze mij kaalhoofdig gaan maken weet ik niet, maar van mijn haar blijven ze af, haha
    Paul heeft de rol van dichter die verliefd is op Leonie (ja alweer verliefd op Leonie ja, haha) (k)Alex heeft de rol van schipper, DVH zelf zeg maar, ook een grote rol en het past mooi bij hem. Karin is de moeder van Leonie en Dana haar zus.
    We hebben er allemaal kei veel zin in, ik hoop natuurlijk wel dat je tegen die tijd (even) terug bent zodat je een van de voorstellingen kunt komen bekijken, neem je gewoon heel de familie mee =D
    Veel plezier nog daar vlakbij Cochem en als ik er aan denk kijk ik hier af en toe nog wel eens even.
    Have fun dude!
    a presto !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 30053

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: