Zuiderlijke eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Zuiderlijke eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Zuiderlijke eiland

Door: Yoeri v. Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

KIA ORA & WELCOME in New-Zealand!!!

Mijn enerlaatste verslag gaat over het zuiderlijke eiland van Nieuw-Zeeland. Het gaat over de westkust van Nieuw-Zeeland tot en met Queenstown.

Nadat we aangekomen zijn in Picton gingen we snel verder met onze tocht richting Kaiteriteri. Onderwegen waren we gestopt voor een bierproeverij. We kwamen tegen 15:00 aan, en verder heb ik niks gedaan in dat dorpje. De volgende dag vertrokken we richting Westport. Daar kon je surfen als je wou, en ja zeker, die mogelijkheid krijg je niet zo vaak. Daar heb ik weer gesurft voor 2 uur. Wat was het weer lekker om op een surfbord te staan. :) Daar ben ik ook wezen slapen in een tentje. De reden was heel eenvoudig: Het was maar $20,-. Anders was het $30,-. Ach jah, voor 1 dag kon het niet kwaad en het was ook niet zo slecht. Volgende dag vertrokken we naar Lake Mahinapua. We moesten daar $50,- voor betalen, en dat was ook inclusief diner en breakfast. Ik vond het wel jammer dat het zoveel was. Het eten was wel lekker en de breakfast was ook goed. Verder kon je daar geen acitiveiten doen. En ondertussen werd je daar ook lek geprikt daar de zandvliegjes. ( lijken op fruitvliegjes, maar deze zijn verrekkens irritant. Je hoort ze niet, je voelt ze niet en laten nog vervelender bulten achter dan muggen.) De eerste keer had ik het niet door en liet ik die maar op mijn arm zitten maar daarna zag ik dat die aan mijn arm vast zat. Dus toen had ik die maar doodgemept. Irrirante vliegen.

De dag daarop gingen we naar Franz Jozef. Daar was het regenachtig en koud. Je kon daar acitiviteit boeken en de gladjer gaan beklimmen. Je werd daar met een helikopter naartoe gebracht. Maar dat het ik niet gedaan. Het was voor mij niet intersant genoeg om het te doen en het was prijzig. Ik heb daar een wandeling gemaakt, zodat ik alsnog de gladjers konden zien, maar dan wel van een afstand. Het was mooi om het te zien. We verbleven daar 2 dagen. En ik vond het verder daar niet echt interessant. Het dorp bestond het 2 straten van 100 meter. Daar waren ook bijna geen huizen, alleen vakantiehuisjes.

Wanaka was het volgende dropje.Daar hebben we frisbee-golf gedaan. Het was ook verder niet echt interssant. Maar de volgende daar voordat we in Queenstown aankwamen, gingen we nog naar Puzzle-world. hahaha dat was echt kei gaaf. Ik kon daar me eigen wel vermaken. Het was echt grappig. Het was veel gezichtsbedrog. En er was ook een kamer dat je schuin omhoog liep. Daar stond een biljardtafel, en als je een bal weg gooit leek net of die omhoog rolde. Daar hadden ze ook een doolhof, waar ik helemaal gek van werd. Het was echt een heel grote doolhof, waar ik niet de enige was die er gek van word. Je kwam daardoor vaak de zelfde mensen tegen die het ook niet meer wisten. Dus toen ben ik er via een uitgang eruit gesprongen. hahaha. Als je daar ging zitten bij het restaurant hadden ze daar ook veel spellen liggen waarover je na moest denken. Na 2 uur moesten we weer verder richting Queenstown.

Queenstown is place to be voor de Backpackers :) Ik heb daar een extra grotere stop gemaakt. Voor 5 dagen verbleef ik daar. Het is daar echt kei mooi. En ook daar gingen de dagen echt heel snel voorbij. De eerste dag, was ik uit voor verkenning. Mooie meer en zeker als het zonsondergang is. Dan scheen de zon achter het meer tussen de bergen. Heel erg mooi om dat te zien. De dag daarop ging ik de grote sprong maken van 134 meter hoog. Kortom de Bungy nervis. We werden gebracht daar een smal busje richting de bergen. Daar kregen we meteen de instructies en een veiligheidsgordel. Daarna gingen we met een gondel naar een grote kabine waar alles klaar stond voor de Bungy. Helaas moest ik wachten voordat ik aan de beurt was. Daar ging het op gewicht en niet op leeftijd. Ondertussen dat ik aan het wachten was had ik mijn zenuwen onder controlen. Je kon via een raam naar beneden kijken. Het zag er erg mooi uit. Je zag ook hoe andere mensen naar beneden sprongen en weer omhoog kwamen. Het zag er ook erg vet uit. Uiteindelijk werd mijn naam geroepen en begonnen ze alles vast klaar te maken voor mijn sprong. Toen werd ik al meer zenuwachtiger, daar kon ik nog wel even lachen en zwaaien naar de camara. Ik stond op ging naar het platform waar je vanaf moest springen. Hij vroeg nog van te voren hoe je aftelde op z'n nederlands. Nog laatste foto voor de sprong. Ook daar kon ik nog even een lach op toveren. Daarna telde hij voor de eerste keer af... 3...2...1... en ik dacht: ik spring toch nog even niet. Hij maakte meteen een grap en zei dat het even een oefening was om het aftellen. Maar mijn zenuwen waren om dat moment even de baas. Ik moest goed inademen en zeker niet naar beneden kijken. ( Wat ik allang had gedaan natuurlijk. haha) Ik moest naar voren kijken. Daarna begon hij waar af te tellen... 3...2...1.. en ook toen sprong ik nog niet, maar ik kreeg er wel meer zin in. Ik voelde dat ik het wel wou, maar nog niet genoeg kracht om te springen. hahah Daarna zij hij nog een keer goed inademen en naar voren kijken. Ik deed het en ik voelde dat ik er klaar voor was. Maar dit keer was hij niet de enige die aftelde maar ook iedereen die daar stond begon mee af te tellen. En dat was zo fijn. ...3...2...1... en... daar ging ik. IK SPRONG!!! ik kan me nog goed herinneren de sprong en de val. Het was onbeschrijfelijk. De lucht voelde je heel goed. Omdat moment ging er helemaal niks door me heen, ik keek alleen en zag dat de bodem streeds dichter bij kwam. En ik wist nod dat het uitzicht ook heel mooi was. En na 134 meter voelde ik de bungy. Ik ging ongeveer 60 meter weer omhoog. Omdat moment voelde ik adrenaline door je heen. Ook dit gevoel kan je moeilijk beschrijven. IT WAS AMAZING!!!. Geweldig dat ik het vond. IT WAS WICKED. Ik vond het zo gaaf dat ik het dat had gedaan. Na de 2de bungy, werd je langzaam naar boven getakeld. Daar werd alles weer afgedaan, en je was weer terug in die grote kabine. Dat was extremeste was ik ooit heb gedaan in mijn leven. We gingen weer terug met de gondel, daar kon je eigen filmpje zien en foto's bekijken. Met de bus weer terug richting Queenstown en de hele avontuur was al weer voorbij.
De 3de dag ging ik naar Milford Sound. Het was een een dagtrip. Een lange dagtrip. Je moest eerst 5 uur in de bus zitten voordat je daar was. En daarna ging je nog 2 uur met de boot rond in Milford Sound. Heel erg mooi daar. Leuk als je tijd overhebt. De bergen zijn daar echt mooi en daar hebben ze ook een grote waterval, en als je voorin de boot stond werd je ook goed nat. We zagen daar ook zeehonden, die zaten lekker te chillen. Na 2 uur rond gevaren kwamen we terug op het land en hadden we weer een bustocht van 5 uur.
In de avond gingen we opstap met onze club. Daar kwam ik weer vrienden tegen die we in Wellington hadden gezien. Altijd weer leuk om je vrienden weer te zien.
De 4de en de 5de dag was mijn rust dag. Ik ben naar het strand geweest, heb een mini-bergtocht gelopen samen met een Nina en Marcel ( een duitsekoppel). Daar ben ik ook naar de een burgerrestaurant geweest. En de buger was echt mega groot. Burger met falafel. Het koste me echt moeite om het helemaal op te krijgen. Ik had dit samen met Arun afgesproken om een vega-burger te eten. Verder heb ik niks gedaan de laatste 2 dagen.

In Queenstown kun je de extremeste acitiviteiten doen van Nieuw-Zeeland. Het is maar een dorp, maar met veel acitiviteiten. Het is lekker rustig als je naar het strand gaat. Na 5 dagen in Queenstown zijn geweest moest ik helaas verder met mijn trip riching Lake Tekapo. Maar dat vertel ik wel in mijn volgende verslag :).

See ya

  • 08 Februari 2015 - 11:26

    Opa En Oma V.d.Ven:

    Hai lieverd wat heb je weer veel beleefd zeg en wat is het daar fantastisch mooi. Wij geloven best dat je daar de tijd van je leven hebt. Dat het bungy jumpen gaaf was geloven wij meteen. Geniet nog maar even want de tijd gaat snel voorbij. Groetjes en `n dikke kus van ons.XXX

  • 08 Februari 2015 - 12:32

    Silvia:

    hooi, leuk om weer je avonturen te lezen. het gaat wel heel hard he? veel plezier met het volgende gedeelte van je reis, en tot je volgende verslag. groetjes van ons.

  • 08 Februari 2015 - 13:31

    Melanie:

    Dag broertje,
    Ik geloof meteen dat het Bungy Nevis spannend was maar ook super gaaf. Ik heb gisteren gewerkt en ik hoor dat er veel mensen jouw reisverslagen lezen. Je leest in je reisverslagen dat je het echt naar je zin hebt. Hier is het volgende week carnaval, ik zal wel een drankje op je drinken. Xx

  • 08 Februari 2015 - 13:40

    Elvira:

    Hey jongen wat heb je toch weer leuke dingen beleefd. En de natuur is inderdaad mooi in New Zealand. En daar houd jij ook van. De tijd gaat snel nu he. Dus geniet ervan jongen. Ben benieuwd wat je nog meer gaat meemaken. Maar dat lezen we wel weer in je volgende verslag. Tot gauw maar weer

    Dikke knuf xx


  • 08 Februari 2015 - 14:32

    Chris:

    Hoi vriend,
    Erg leuk dit verslag, gelukkig dat je de moeite kunt en ook neemt om dit allemaal te schrijven.
    Het is een erg waardevol verslag en met de foto's erbij is het voor iedereen een genot om te lezen.
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Aan jouw enthousiasme ligt het niet, die is dik in orde.
    Ma te waa, die papa...

  • 09 Februari 2015 - 05:31

    Yoeri:

    Hee iedereen,

    Ik vind het hartstikke leuk om berichten van jullie te krijgen :). hahah en fijn om te horen dat veel mensen mijn verslag lezen. Dat voelt ook goed. haha en mel zeker een drankje doen, dan doe ik wel mee, hahah moeten we even een tijd afspreken. De tijd gaat hier zeker snel. Ik heb hier nog veel te doen en veel plannen. Maar daar komen jullie wel achter :).

    See ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 30034

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: