Hostels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu Hostels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yoeri Aalst - WaarBenJij.nu

Hostels

Door: Yoeri van Aalst

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

18 December 2014 | Australië, Sydney

G'day made,

De dagen hier gaan kei snel, ik ben hier al 6,5 week. Over 2,5 week ga ik al naar Nieuw-zeeland. Gelukkig nog eerst met mijn Hostel Westend kerst vieren, en natuurlijk ook nog Nieuwjaar :D. Daar heb ik echt veel zin in.

Gelukkig heb ik werk gevonden in een hostel, dat betekent dat ik gratis accommodatie krijg. Ik heb eerst gewerkt in de hostel Maze, maar ik moest daar elke dag 3 uur werken en op kerstdagen moest ik eigenlijk 4 uur werken omdat dan de prijzen ook omhoog gaan. Maar gelukkig kreeg ik paar dagen later te horen dat ik bij een andere hostel kon werken. Ik had ze gevraagd paar weken van te voren, en dat 3 keer per week. En nu vroegen ze of ik daar wou werken. :D Daar werk ik nu 4 dagen 4 uur, maar ik ben dan tenminste ook nog 3 dagen vrij. Echt veel fijner.

Maar voordat ik dat baantje had, heb ik ook nog in andere hostels gezeten. Het eerste hostel waar ik in kwam was Hostel Wake Up. Dat is tot nu toe ook de beste waar ik in heb gezeten. Het was zeer netjes en buitenstaanders kwam ook niet binnen. Maar helaas is hun prijs erg hoog dus dan maar een andere zoeken. Hostel Westend, had een goeie aanbieding voor een week. ( Als je gaat backpacken, en je gaat langer blijven dan 7 dagen, is het slimmer om meteen voor een week te boeken, je krijgt dan ook korting :) ) De kamers voor 6 personen is best wel klein, voor mij gevoel waren de bedden wel oke. De keuken was wel groot genoeg en ook de aula. Ze hebben daar elke middag en avond een event. Je kon ook langs de recptie gaan, je geeft dan je paspoort en je kon dan de X-box lenen :). Jammer dat een van de 2 liften kei lang kapot was, waardoor je soms 15 minuten moest wachten voor de lift. Dan heb ik ook nog in hostel Centrel Perk gezeten. Dat was echt een aparte. Voordeel was wel dat ontbijd in de prijs inbegrepen was. Ik sliep voor het eerst in een 10 persoonskamer. Was wel gezellig :), alleen de eerste dag kwam een meisje aan, uit Ierland. ''Sorry, has someone of you weet?'' En ja hoor, het klopt. Een italiaanse meisje zei:'' Yes, I have.'' Dus daar werd nog even onderhandeld. hahaha maar de mensen waren wel kei aardig, ik had met niemand problemen mee. :). Het hostel rook daarom ook vaak naar wiet. Wel was weer een voordeel dat de badkamers erg groot waren en schoon. Dan tot slot het laatste Hostel was Maze. Het is eigenlijk wel een goeie hostel, en mega groot. Daar kunnen 500 mensen in. Daar hebben ze ook elke middag en avond een event. Je komt er niet in als je daar ook niet woont. Mensen acher de receptie zijn ook erg chill, op 1 iemand na eigenlijk. Dat is de Manager. Hij weet dat hij veel power heeft, helaast maakt hij daar ook soms gebruik van, en hij voelt zich ook heel wat. De eerste dag dat ik daar werkte, deed hij niet of allen housekeepers kinderen waren. Hij had verteld wat je moest doen als je iets vind, en aan wie je het moest geven. Daarna vroeg hij aan andere mensen:'' Oke, jij, wat moet je doen als je iets hebt gevonden''. (terwijl dat hij 2 minuten van te voren had verteld.) Naar mijn mening, kan hij nog veel leren en hij doet echt veel dingen fout. Zoals communicatie. Ach ja, ik bemoei er niet mee :) Ik ben nu daar toch weg. :D Voor gasten was het wel een goeie hostel.

Verder ben ik noch naar de Blue Mountains geweest en naar een dierentuin. Heb selfies gemaakt met Wallabies :D. De Blue Mountains was helaas kei mistig, waardoor ik helemaal niks kon zien. Behalve de mist :( Na een half uur kon ik nog gelukikig paar foto's maken van The 3 Sisters. Ik zit wel nog over na te denken om weet te gaan bezoeken, maar dan wel op een zonnige dag. ;)

Ik ga ook alvast paar dingen verklappen over mijn toekomstige reis. :) 5 Januari ga ik naar Nieuw-Zeeland tot 3 Februari, daarna vlieg ik naar Cairns en ga ik de Oost-kust doen. Ik kom langs de Whitsunday-eilanden en ga naar de Fraser-eilanden.

See ya,
Yoeri

  • 18 December 2014 - 08:24

    Elvira:

    Hey wat leuk om weer even van je te horen. Het was van de week behoorlijk schrikken toen ik over die gijzelingsactie las. Heb je daar iets van meegekregen?
    Fijn dat je het nog steeds goed naar je zin hebt en werk hebt gevonden. Ben benieuwd hoe je kerst gaat vinden in de zomer :). Hier zal het geen witte kerst worden. Het regent en de temperatuur is rond de 14 graden.
    Er wordt nog steeds aan mij gevraagd hoe het met je gaat. Leuk he. Richard (de broer van Kimberly) vertrekt 21 januari naar Sydney.
    Hier gaat verder alles zijn gangetje. En het is rustig hier he.
    Nou jongen ik zou zeggen een hele fijne kerst en we horen wel weer wat je er van gevonden hebt.

    Dikke knuffel van mij xx

  • 18 December 2014 - 09:37

    Silvia:

    hoi, leuk om weer wat van je te lezen, en dat je het naar je zin hebt. leuk vooruitzicht heb je hoor. ben benieuwd naar je foto's. het zal inderdaad vreemd zijn kerst vieren in de zomer. ben een keer rond de feestdagen op curacao geweest, en die zie je kerstversiering hangen, wat ik ff niet kon plaatsen met die temperatuur. maar alles wend.hahahaha. hele fijne feestdagen en veel plezier in nieuw zeeland. maar dat zal vast lukken. groetjes van ons.

  • 18 December 2014 - 10:01

    Marian:

    Leuk om te lezen hoe je het maakt. Bij mij komen nu ook weer herinneringen naar boven van toen ik daar was :) Ik wens je alvast hele fijne feestdagen en leuk om daar nieuwjaar te vieren, zit jij al mooi in 2015 terwijl wij uren achter lopen en dan nog in 2014 rondhangen ;)
    En geniet ze in Nieuw-Zeeland, misschien een showtje met de Maori's meedoen?

    Groeten van Jan en mij!

  • 18 December 2014 - 16:20

    Opa & Oma:

    Hai lieverd wat fijn dat alles goed is. Ook wij hebben deze week extra aan jou gedacht door die gijzelingsactie. Gelukkig was je niet in de buurt. Wat fijn dat je weer werk hebt gevonden. Wij wachten ook weer op wat foto`s van jou. Wij zijn benieuwd hoe jij daar de kerst en nieuwjaar gaat doorbrengen, maar dat zien we wel. Nou jongen hele fijne kerstdagen gewenst en `n super fijne jaarwisseling.Liefs opa en oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Yoeri

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 30035

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 15 April 2015

Backbacken in Australië

05 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Backpacken in NIEUW-ZEELAND

10 December 2012 - 01 Mei 2013

Ruhpolding

11 April 2011 - 11 September 2011

Italië

Landen bezocht: